Реклама в друкованих виданнях
Реклама в друкованих виданнях цікава своїм різноманіттям.
Її читають добровільно, і якщо вона цікава для того, що читає, це сильно підвищує її ефективність. При ознайомленні з рекламною інформацією читач журналу або газети може витратити будь-яку кількість часу.
Реклама в газетах і журналах отримала широке поширення і має найбільшу ефективність - реклама в друкованих виданнях займає приблизно 70% усього рекламного ринку! Сюди відноситься реклама в:
- газетах (міських, обласних, всеукраїнських, спеціалізованих);
- журналах (галузевого або загального призначення);
- фірмових бюлетенях;
- довідниках.
Друковані видання виділяються серед інших ЗМІ найбільшою різноманітністю форматів, видів і типів, тому реклама в пресі може використовуватися як для масштабних рекламних кампаній, так і для вузьконаправлених акцій з невеликим рекламним бюджетом.
За об'ємом витрат, реклама в друкарських газетах і журналах поступається тільки рекламі по телебаченню. АЛЕ реклама в газетах дешевша за телевізійну. Перевага реклами в пресі поміщена в її високу виборчу здатність. Люди з різними інтересами можуть читати літературу, присвячену тій сфері життя, яке їх цікавить. Таким чином, завдяки газетам і журналам рекламні звернення впливають на певну споживчу групу. Специфіка рекламних оголошень в пресі диктує особливі підходи до її створення і розміщення. При її створенні треба враховувати, що реклама сприймається тільки зорово, а значить потрібно звернути особливу увагу на візуальну частину, а значить що оформлення повинне привертати увагу і зацікавлювати, а смислове навантаження повинне утримувати і підштовхувати споживача до дії.
Вартість розміщення реклами в пресі залежить від:
1) престижу газети або журналу;
2) формати рекламного оголошення;
3) місця розташування (від смуги, обкладинки, рубрики, рекламного блоку);
4) кількості використаних кольорів в рекламі (якщо це журнал або газета в кольорі).
Газета є засобом інформації, якою користується майже кожен, вона має велику гнучкість, а думка, виражена письмово, запам'ятовується. Газета залишається однією з новин, що ведуть провідником, і реклами для населення.
Журнали мають же інші переваги. За своїм характером вони найбільш вибіркові з усіх засобів масової інформації. Вони мають гнучкість, як відносно кола читачів, так і в поданні реклами. Журнали можуть працювати з кольором, мають величезні поліграфічні можливості, а також престижні і мають запас довіри з боку читачів.
Реклама в пресі включає самі різні рекламні матеріали, опубліковані в періодичному друці. Їх можна умовно розділити на дві головні групи: рекламні оголошення і публікації оглядово-рекламного характеру (блокової реклами), до яких відносяться різні статті, репортажі, огляди, що несуть іноді пряму, а іноді і непряму рекламу.
Рекламне оголошення - платне, розміщене в періодичних друкованих виданнях рекламне повідомлення. Останнім часом все частіше при публікації рекламного оголошення разом з ним друкується і поворотний відрізний купон або бланк-замовлення. Художнє оздоблення рекламного оголошення повинне, по можливості, відповідати його змісту.
Статті і інші публікації оглядово-рекламного характеру являють собою, як правило, редакційний матеріал, написаний у формі огляду про діяльність підприємства або у формі інтерв'ю з його керівниками, діловими партнерами і споживачами. Дуже бажано, щоб такі матеріали були добре ілюстровані - велика текстова частина без ілюстрацій сприймається не дуже ефективно. У художньому оздобленні таких статей також бажано великий використати фірмову символіку.
Значну роль при виборі видання для розміщення реклами величезну роль грає його періодичність. Щоденну газету, в основному, викидають протягом доби. До місцевої щотижневої газети або щотижневого журналу нерідко звертаються кілька разів і можуть зберігати сім днів. Щомісячні журнали мають ще довше життя і можуть зберігатися у вигляді підбірок впродовж багатьох років. Отже, періодичність видання є важливим чинником, який необхідно брати в розрахунок при плануванні рекламної кампанії.Місце розташування реклами у виданні може у величезній мірі позначитися на її ефективності.
Реклама в друкованому виданні розрахована виключно на певного читача, його захоплення і професію, підлогу і навіть соціальне положення. Знання своєї цільової аудиторії і може допомогти обкреслити той круг видань, де розміститься ваша реклама в пресі, потенційно цікава для кінцевого споживача.
Таким чином, в силу своєї оперативності, повторюваності і широкого поширення, реклама в пресі є одним з найефективніших засобів реклами, якщо говорити про співвідношення якості і вартості.